ספין תקשורתי (או סחריר כהגדרת האקדמיה ללשון העברית) הוא תוכנית יזומה וקצרת טווח המתוכננת על ידי אישים, גופים ציבוריים ו/או תאגידים המסוקרים באופן ציבורי, שמטרתה למקד את תשומת הלב של הסיקור התקשורתי באובייקט אחר, או לגרום לצרכני הסיקור התקשורתי לפרש את האירועים בצורה חיובית יותר עבור יוצר הספין. ספין אינו שקר, אלא שימוש מניפולטיבי בעובדות הקיימות או פרשנות "יצירתית" להן, כשמטרתו מיועדת בדרך כלל לשרת כהסחת דעת של אמצעי התקשורת.
במילים שלי:
זה ידיעה תקשורתית שנועדה להפנות את תשומת הלב של הצופים מידיעה אחת לידיעה אחרת,
שאנחנו מעדיפים שבידיעה הראשונה לא יתעסקו.
דוגמאות (מוגזמות מאוד/המצאות)
1) ליברמן בגד באשתו, כולם מדברים על זה...אז הוא פתח במלחמה כי ככה יפסיקו לדבר על זה.
2)אליאנה תדהר נתנה סתירה למעריצה שלה ,כדי שיפסיקו לדבר על זה היא הלכה לבית חולים להצטלם עם ילדים חולי סרטן וקנתה להם ממתקים/שהיא עושה קרחת וכולם ידברו על הקרחת
במילים שלי:
זה ידיעה תקשורתית שנועדה להפנות את תשומת הלב של הצופים מידיעה אחת לידיעה אחרת,
שאנחנו מעדיפים שבידיעה הראשונה לא יתעסקו.
דוגמאות (מוגזמות מאוד/המצאות)
1) ליברמן בגד באשתו, כולם מדברים על זה...אז הוא פתח במלחמה כי ככה יפסיקו לדבר על זה.
2)אליאנה תדהר נתנה סתירה למעריצה שלה ,כדי שיפסיקו לדבר על זה היא הלכה לבית חולים להצטלם עם ילדים חולי סרטן וקנתה להם ממתקים/שהיא עושה קרחת וכולם ידברו על הקרחת
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה