טקסט תקשורתי פתוח/ סגור

טקסט סגור– הוא טקסט הכופה עלינו פרשנות חד משמעית בעלת גוון אידיאולוגי, בדרך כלל, המכוון אותנו לפרשנות מסוימת. טקסט סגור הוא טקסט הגמוני.
טקסט פתוח – הוא טקסט המאפשר לנו ריבוי של פרשנויות המציע נקודות מבט שונות. כמובן, הפרשנות שלו תהייה תלויה בתפישת עולמנו כצופים – כל אחד מאיתנו יאמץ את נקודת המבט אותה הוא רוצה לקבל. טקסט פתוח הוא טקסט המציע פורום.
יש לנו רצף                 טקסט פתוח ————————————-טקסט סגור



טקסט פתוח:

הטקסט הטלוויזיוני מאופיין בחלוקה לקטעים קצרים שהקשר ביניהם יכול להיות קשר של אסוציאציה ולא מחוייב להיות קשר של היגיון. לטקסט הטלוויזיוני יכולים להיות מאפיינים של טקסט פתוח המאפשר מגוון פרשנויות  לטקסט ע"י הצופים. למעשה הטלוויזיה פועלת בדרך זו כדי להיות פופולרית ולהגיע למגוון רחב ככל האפשר של צופים שיצפו בתכנית, כל אחד וסיבותיו עימו. הטקסט הפתוח מאפשר לקבוצות תרבותיות שונות לצפות ולפרש את המסר בהתאם לצורכי הזהויות הספציפיות שלהן.

טקסט סגור:

כאשר אין אפשרויות שונות לפרש את הטקסט, זהו טקסט סגור המאפשר פרשנות אחת למסר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה