הבניה חברתית של המציאות

במילים שלי:
מתבססת על הטענה שאנחנו חיים בעולם חברתי שבו אין משמעות אחת קבועה. שחקנים חברתיים מנסים ליצור משמעות סובייקטיבית למציאות המוצגת בחדשות ולכפות אותה על קהל הצופים ,תוך ניסיון להציגה כ"אובייקטיבית "
תופעה זו משרתת אינטרסים של ההגמוניה(בעלי הכוח ) ומחזקת את שליטתה.
לאמצעי התקשורת תפקיד מרכזי בתהליך זה.
הבניה חברתית היא השפעה של החברה, ואיך שהחברה מעצבת אופי,התנהגות,מראה ודעות של אנשים.
לדוגמה:נערות רואות דוגמניות על מסלול והן רזות וחטובות, והן רוצות ושואפות להראות ולהיות כמוהן.
אמצעי התקשורת בהכרח מציגים תמונה לא אובייקטיבית של המציאות, ובכך משפיעים על הראייה הערכית אידאולוגית של הנמענים את המציאות. לתקשורת חלק נכבד בבניית תמונת העולם של החשופים אליה. אמצעי התקשורת ובעיקר הטלוויזיה מציירים מציאות שונה מ"המציאות הריאלית". זוהי מציאות מתווכת כפי שהיא מתועדת ומוצגת לציבור, ע"י בעלי אינטרסים שונים כמו פוליטיקאים, טייקונים, אנשי תקשורת.
השפעה זו גוברת כאשר: הנמענים מרבים להיחשף לתקשורת, הנמענים תלויים בתקשורת כמקור עיקרי של מידע, הנמענים מייחסים לתקשורת אמינות גבוהה יותר מאשר למקורות אחרים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה